پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 119152
مصاحبه اختصاصي با دو نفر از اعضاي تيم رباتيک ربوکام فارسان
تاریخ انتشار : 1393/07/16 08:22:40
نمایش : 4980
برنامه ويژه ما براي آينده شرکت در مسابقات بين المللي است که اميدواريم با تامين بودجه از سوي مسئولين نهادها و سازمان ها در اين دوره از مسابقات خوش بدرخشيم.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار

کار ساخت ربات ها براي شرکت در اين مسابقات از چه زماني آغاز شد؟

ساخت ربات 3 ماه  قبل از مسابقات و با راهنمايي مربيان خود و با توجه به ابتکارات بچه ها به طول انجاميد و  3 روز قبل از سفر به اصفهان، تست نهايي انجام شد .
در زمينه ساخت ربات از چه کساني ياري گرفتيد؟
با توجه به اينکه اعضاي تيم کليه دوره هاي آموزشي مربوطه را سال گذشته در آموزشگاه رباتيک ربوکام فارسان توسط اساتيد دانشگاهي و نخبه ها و مقام آوران رباتيک شهرستان فارسان فرا گرفته بودند، با توکل بر خداوند و با تکيه بر خود و اعتقاد به توانايي هاي خود، در اين دوره از مسابقات شرکت کرديم و جزو معدود تيم هايي بوديم که بدون حضور حامي مالي در مسابقه حضور داشتيم.  چرا که تيم هاي رباتيک معمولا با حمايت اسپانسر و يا تحت نظر انجمن هاي علمي فعاليت مي کنند. البته نبايد از زحمات و حمايت هاي معنوي رئيس مرکز فني و حرفه اي شهرستان فارسان جناب آقاي علي انصاري غافل شد. چرا که اگر حمايت هاي مسئولين شهرستان نباشد، کسب اين موفقيت و پيشرفت ها امري دور از انتظار به نظر خواهد رسيد.
از سابقه فعاليت تيم در زمينه  ساخت ربات و شرکت در مسابقات براي خوانندگان بيشتر توضيح دهيد.
مهندس انصاري رئيس مرکز فني و حرفه اي شهرستان فارسان گفت از آن جا که تيم رباتيک شهرستان تيمي نوپاست و تنها شش ماه است که در بخش مسابقات کار خود را آغاز کرده است، تاکنون ساخت ربات هاي جنگجو، مسيرياب ، تعقيب خط ، آتش نشان فوتباليست و حل ماز را به پايان رسانده ايم.
برنامه تان براي آينده چيست؟
مهندس انصاري خاطر نشان کرد قصد داريم در آينده اي نزديک  با برنامه ريزي هاي که با هماهنگي مديريت آموزشگاه رباتيک ربوکام فارسان داشتيم و با رايزني هايي ک با مسئولين استاني و شهرستاني داشتيم تيم را براي حضور در مسابقات رباتيک کشوري که در دانشگاه صنعتي شريف برگزار مي شود، آماده کنيم. البته برنامه ويژه ما براي آينده شرکت در مسابقات بين المللي است که اميدواريم با تامين بودجه از سوي مسئولين نهادها و سازمان ها در اين دوره از مسابقات خوش بدرخشيم.
 
 
لطف کنيد خودتون را معرفي کنيد؟
به نام خدا شايان کاظمي هستم -کلاس دوم راهنمايي.
از کي علاقمند به ربات سازي و رباتيک  شديد و شروع کرديد ؟
از تابستان امسال - وقتي در مدرسه  ميديدم که تعدادي از هم کلاسي هام به کلاس رباتيک مي روند.من هم با ديدن ربات هاي هم کلاسي هام علاقه مند شدم . بعداز برگشتن از کلاس به خونه  با پدر  ومادرم صحبت کردم و قرار شد که من هم ثبت نام کنم .
از نحوه رفتن به مسابقات کشوري بگيد.
آموزشگاه ربوکام بعد از پايان دوره آموزش رباتيک يک دوره مسابقات داخلي برگزار کرد که من هم شرکت کردم .
بعد از مدتي استاد از برگزاري مسابقات کشوري خبر داد و به تعدادي از بچه ها که جزء نفرات برتر مسابقه داخلي بودند پيشنهاد شرکت در مسابقات را داد.ما هم قبول کرديم وقرار شد در تاريخي که اعلام ميشه به مسابقات بريم .
مسابقات کجا و کي برگزار شد ؟
مسابقات در اصفهان برگزار شد و تقريبا اوايل شهريور بود که به مدت سه روز براي مسابقات به اصفهان رفتيم.
معدل درسيتون چند هست؟
معدل سال قبل 79/19  شد.
امسال با اضافه شدن کلاس رباتيک معدل پايين مياد يا بالاتر ميره ؟
انشاءاله بالاتر .
چون اولويت کارهام  تکاليف و درس مدرسه هست اول اونها رو انجام ميدم و بعد سراغ ربات و تکاليف آموزشگاه رباتيک ميرم. همچنين قصد دارم معدل امسالم بيشتر از سال قبل بشه.
نوجوان ديگر اهل شهر چليچه کنجکاو و علاقه به کار برق و الکترونيک زياد اهل صحبت نيست و فقط اهل عمل و اختراع از هر وسيله دور ريختني چيزي ميسازه خودش آماده ميکنه براي آينده که بتوانه خودي نشون بده و مهندس برق بشه اون که آرزوي پيشرفت کشور را بسيار دوست داره ميخواهد تو اين پيشرفت سهمي داشته باشه که با درست کردن ربات، خودش را براي موفقيت آماده کنه و با آريا ربات در مسابقات خوش بدرخشه
اون مرتضي انصاري 14 ساله است و سوالات بعدي از زبان مرتضي
تا حالا چه ربات هايي ساختي ؟
ربات جنگجو ٬ ربات فوتباليست ٬ ربات مسيرياب ٬ نورياب وحل ماز بوده و  حالا هم در حال ساخت ربات هايي هستيم که خودمان برنامه نويسي آن را انجام ميدهيم.
در رابطه با نحوه مسابقات توضيح بديد؟ از سطح مسابقات هم همينطور؟
من در رده سني نوجوانان در بخش دانش آموزي شرکت کردم . رشته اي هم که انتخاب کردم رشته ربات جنگجو و فوتباليست بود .
مراحل مقدماتي  ونيمه مقدماتي را به راحتي پشت سر گذاشتيم و به مرحله نهايي رسيديم .
دور نهايي مسابقات بسيار سخت و پيچيده بود ولي خوشبختانه با تلاش زياد توانستيم جزو تيم هاي برتر مسابقات بشيم و حتي توانستيم در ليگ فوتباليست به عنوان آقاي گلي  هم برسيم  .
چه مقامي کسب کرديد ؟
چهارم شديم. تقريبا بين 284  تيم از کل کشور.
روزانه چقدر وقت ميذاريد براي ساخت و طراحي ربات وانجام تکاليف کلاس رباتيک ؟
تقريبا روزانه بين 30 دقيقه تا يک ساعت .البته بعداز مطالعه تکاليف و دروس مدرسه .
خوب جايزه چي برديد؟
فقط گواهي کسب مقام چهارم مسابقات و همه هزينه هاي رفت و آمد و شرکت در مسابقات رو هم از خودمان داديم
هزينه شهريه کلاس رباتيک  زياد نيست ؟
نسبتا مناسب هست - شهريه  50000 تومان هست و هزينه خريد پکيج ربات هم تقريبا 70000تومان شده .
دوست داريد آينده چکاره بشيد ؟
استاد ومهندس رباتيک .
گفتيد رباتي که در حال حاضر داريد ميسازيد ربات پيشرفته هست ،چقدر پيشرفت داشته ؟
هنوز کارداره و آماده نشده .تقريبا در مراحل اوليه هست.
 
در پايان اگر صحبتي داريد بفرماييد؟
از دوستانم مرتضي و حسين و مصطفي و محمدرضا و عرفان و همچنين استادم جناب آقاي نيکبختو آقاي مختاري که همگي در کسب اين مقام کمک کردن تشکر ميکنم و همچنين تشکر ويژه دارم از پدر ومادر و داييم که همواره کمکم کردن.
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html